Konfirmander i Karlstrup

Hvor og hvornår?

Undervisningen foregår for det meste i Karlstrup Kirke og Kirkens Hus,  Trylleskov Alle 111, 2680 Solrød.

Tidspunkterne for undervisningen tilrettelægges i tæt samarbejde med skolerne. Der vil også være enkelte gange, hvor undervisningen ligger om aftenen og i weekenden. Endelige tider og datoer udsendes pr. mail.

For at blive konfirmeret skal du tilmelde konfirmanden og samtidig tilkendegiver du om konfirmanden er døbt eller skal døbes. Forældre skal samtykke i konfirmationen.

Vi forventer selvfølgelig, at konfirmanden er nysgerrig på at vide mere om det med Gud og tro og kirke. At konfirmanden går i 8. klasse og har tilknytning til Karlstrup kirke. At konfirmanden er indstillet på at deltage og bidrage i undervisningen og afsætter tid til undervisningen. Ligesom konfirmanden også skal afsætte tid til at gå i kirke et passende antal gange, så gudstjenesten og kirkens tradition bliver kendt.

For konfirmander og forældre. Vi planlægger forskellige arrangementer og gudstjenester for både forældre og konfirmander. Datoer kommer på mail efter indskrivningen. Vi håber på en stor opbakning til årets undervisning og laver oplæg til, hvordan forældrene også kan støtte op om konfirmandundervisningsåret for deres unge.

Konfirmation - Ja tak! Så skal du:

• Være døbt. Er du det ikke, skal du døbes.
  • Være nysgerrig
  • Gå i 8. klasse
  • Høre til Karlstrup Kirke
  • Tage del i undervisningen
  • Gå i kirke

Praktisk information om Konfirmation i Karlstrup Kirke

Her kan du læse  nogle praktiske oplysninger om selve højtideligheden i kirken på den store dag.

Datoer for konfirmation i Karlstrup Kirke 2024:

Lørdag den 27. april 2024
Kristi Himmelfartsdag Torsdag den 9. maj 2024

Datoer for konfirmation i 2025:

Kristi Himmelfart Torsdag den 29. maj
Lørdag den 31. maj

Datoer for konfirmationer i 2026:

Kristi Himmelfartsdag d. 14. maj

Lørdag d. 16. maj

Tilmelding til konfirmation i Karlstrup Kirke 2025

Tilmeldning til konfirmation i Karlstrup Kirke 2025 foregår i perioden 26. februar til 18. marts 2024.

Klik her for at tilmelde dit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation med dit NemID/MitID. Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen. Efter jeres tilmelding får I via e-boks en formular, hvor I blandt andet kan ønske dato. Den bliver sendt løbende ca. 7 dage efter tilmeldingen.

Vi bestræber os på at opfylde jeres ønske for konfirmationsdato, men vi kan først garantere en bestemt dag, når tilmeldingsfristen er udløbet.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten.

Hvis du har brug for at tilmelde dit barn senere, eller behøver hjælp til tilmeldingen, er du velkommen til at kontakte kirkekontoret på telefon 46 15 06 44 eller på e-mail: karlstrup.sogn@km.dk, hvis du ønsker at dit barn skal konfirmeres i Karlstrup kirke.

Konfirmationsdatoerne for 2025 i Karlstrup Kirke er:

Kirsti Himmelfarts torsdag den 29. maj 2025

Lørdag den 31. maj 2025

Præst Kirsten Senbergs, som vil undervise og konfirmere, kan kontaktes på tlf. 20221193  og e-mail: kise@km.dk